FAIL!

Haha. Här är mina biffar och mitt grönsaks-"mos". Hade i lite för mycket spad från broccolin och blomkålen så det som skulle föreställa ett mos liknar mer något som en vegetarisk ko lagt ur sig. MEN, det var faktiskt helt okej gott ändå. Biffarna var supergoda.



Recept: 2 port.
200 g nötfärs
1 morot
3 msk lätt creme fraiche
2 tsk dijongsenap (detta hoppade jag över)
1/2 blomkålshuvud
1 broccoli
1 liten knippa gräslök (hoppade detta med)
3 msk creme fraiche
1 tsm salt
2 krm peppar

Skala och finhacka löken. Riv moroten. Blanda nötfärsen med lök, morot, dijonsenap, 1 tsk salt, 2 krm peppar och crème fraiche. Forma biffar och stek dom i smör i en stekpanna, ca 4 min på varje sida. Koka under tiden blomkål och broccoli i små buketter till de blir mjuka. Häll av kokspadet, spara lite. Mixa grönsakerna och späd med kokspadet till fast konsistens. Rör ner creme fraiche och gräslök och smaka av med salt och peppar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0